Hudson News: Simplify, Optimize, Personalize Sales

Deployment during pandemic shows flexibility and performance of platform and Intel® technologies from edge to cloud.

At a Glance:

  • Hudson is one of the largest and most recognizable travel retailers in North America, enhancing the travel experience in the continental United States and Canada.

  • As part of its company-wide digital transformation, Hudson began deploying the Flooid platform in early 2020 just before the COVID-19 pandemic struck North America. The value of having a robust and agile platform became especially apparent, when Hudson recognized the need for vending machines in airports and other locations to safely dispense personal protection equipment (PPE) such as hand sanitizer and face masks.

author-image

Par

Présentation

La vente au détail évolue rapidement. Certains changements sont d'ordre pratique, motivés par des problèmes tels que des systèmes d'exploitation et du matériel obsolètes. D'autres changements relèvent de l'ambition, les détaillants adoptant de nouvelles stratégies et de nouveaux services pour suivre le rythme de la concurrence, améliorer l'efficacité et s'adapter aux nouvelles demandes des consommateurs. Quelles que soient leurs motivations, les détaillants veulent des solutions flexibles et évolutives qu'ils peuvent déployer maintenant, lorsque les marges sont serrées, et les optimiser au fil du temps, à mesure que leurs activités et le paysage de la vente au détail évoluent.

Flooid, l'un des principaux fournisseurs de logiciels pour le commerce de détail, a développé une plateforme agile utilisée par plus de 150 grands détaillants dans plus de 60 pays, pour offrir aux consommateurs la même expérience en matière de panier et de prix, qu'ils achètent en ligne, sur mobile ou en magasin. Le récent déploiement de la plateforme Flooid dans les agences de voyages Hudson, dont le chiffre d'affaires s'élève à 2 milliards de dollars, a montré qu'elle s'intègre facilement au matériel existant en magasin ou qu'elle peut être hébergée sur des appareils à la périphérie et dans le cloud. Flooid travaille, en partenariat avec Intel, sur la stratégie et la vision de la vente au détail. Elle s'appuie également sur les performances et la stabilité des technologies d'architecture Intel pour de nombreux déploiements.

Introduction

Retail is changing fast. Some changes are practical, driven by issues such as outdated operating systems and hardware. Other changes are aspirational, as retailers adopt new strategies and services to keep pace with the competition, increase efficiency, and adapt to emerging consumer demands. Whatever their motivations, retailers want flexible and scalable solutions they can deploy now, when margins are tight, and optimize over time as their businesses and the retail landscape continue to evolve.

Flooid, a leading retail commerce software provider, has developed an agile platform used by more than 150 major retailers in over 60 countries to give consumers a consistent basket and pricing experience across online, mobile, and in-store experiences. As demonstrated in a recent deployment for the USD 2 billion travel retailer Hudson, the Flooid platform integrates easily with existing store hardware or can be hosted on edge devices and in the cloud. As an Intel partner, Flooid works with Intel on retail strategy and vision, in addition to relying on the performance and stability of Intel-based technologies for many deployments.

Flooid fournit une plateforme unifiée pour 1 000 agences Hudson

Hudson a commencé à déployer la plateforme Flooid début 2020, juste avant que la pandémie de COVID-19 ne frappe l'Amérique du Nord. Dès octobre, soit cinq mois plus tôt que prévu, le géant de la vente au détail avait installé la plateforme sur plus de 2 000 systèmes de points de vente (POS) et dans près de 1 000 magasins en franchise de droits aux États-Unis et au Canada.

Avant de mettre en œuvre la plateforme Flooid, Hudson s'appuyait sur une variété de technologies ad hoc pour gérer ses points de vente, ses finances, ses stocks, sa logistique et d'autres opérations. Dans le cadre de sa transformation numérique à l'échelle de l'entreprise, le détaillant s'est tourné vers Flooid, qui, sous son ancien nom de PCMS, a des décennies d'expérience dans la mise en œuvre de systèmes POS. Hudson souhaitait également avoir une plateforme unifiée offrant une vue unique de l'ensemble des activités et prenant en charge les futures initiatives de commerce électronique, notamment le mobile.

Flooid Provides Unified Platform for 1,000 Hudson Stores

Hudson began deploying the Flooid platform in early 2020, just before the COVID-19 pandemic struck North America. By October—five months earlier than expected—the retail giant had successfully installed the platform across more than 2,000 point-of-sale (POS) systems and nearly 1,000 duty-paid shops in the US and Canada.

Before implementing the Flooid platform, Hudson relied on a variety of ad hoc technologies to run its POS, finance, inventory, logistics, and other operations. As part of its company-wide digital transformation, the retailer turned to Flooid, which under its former name of PCMS has decades of experience implementing POS systems. Hudson also wanted a unified platform that would provide a single view of all activity and support future e-commerce initiatives, including mobile.

« Il est clair que le logiciel offre toutes les caractéristiques et fonctionnalités dont un détaillant aussi diversifié et complexe qu'Hudson a besoin pour fonctionner. C'est remarquable, car nous gérons pratiquement tous les formats de vente au détail qu'un voyageur peut imaginer, depuis les commodités de voyage jusqu'à la vente au détail spécialisée, ce qui inclut les librairies et les boutiques high-tech propriétaires, ainsi que les boutiques hors taxes et les concessions de restauration. Nous faisons cela dans l'environnement commercial et réglementaire le plus diversifié et le plus exigeant que l'on puisse trouver dans la vente au détail en Amérique du Nord. » Jordi Martin-Consuegra, EVP, chief administrative officer et deputy CEO chez Hudson

“Clearly, the software delivers all the features and functionality we need for a retailer as diverse and complex as Hudson to function. That’s remarkable, because we basically run almost every retail format you can think of as a traveler, from travel convenience to specialty retail, which includes proprietary book and tech stores, to duty-free shops and food and beverage concessions, and we do it in the most diverse and demanding business and regulatory environment you can find in North American retail.” Jordi Martin-Consuegra, EVP, chief administrative officer and deputy CEO at Hudson

« Il est difficile de trouver des entreprises à la fois assez solides pour vous soutenir pendant les années d'évolution et de croissance, et assez agiles pour évoluer à la même vitesse que les exigences du marché des agences de voyages que nous servons », a déclaré Jordi Martin-Consuegra, EVP, chief administrative officer et deputy CEO chez Hudson. « Flooid a trouvé le bon équilibre. Ils ont une bonne technologie, mais surtout la prévoyance et la flexibilité nécessaires pour s'adapter à nous en tant que client et trouver ces compromis dont tout bon partenariat a besoin pour réussir. »

Hudson a choisi la plateforme Flooid pour avoir une solution de pointe de vente forte, mais aussi une plateforme technologique unique lui permettant de vendre via plusieurs canaux numériques et physiques. Grâce à cela, l'entreprise peut également créer et mettre en œuvre de manière agile de nouveaux modèles commerciaux, qui stimulent les ventes et répondent à l'évolution des tendances de la vente au détail et des habitudes d'achat des clients. Cela comprend tout, de la façon dont les clients effectuent leurs transactions avec Hudson, aux produits qu'ils vendent, en passant par la conception des magasins et à la manière dont Hudson collabore avec ses partenaires en matière de technologie.

Flooid s'intègre facilement à tout, des logiciels SAP aux téléphones portables des clients en passant par les boutiques en ligne. La plateforme dispose de la flexibilité nécessaire pour prendre en charge les caisses enregistreuses traditionnelles, les caisses automatiques, le « scan-and-pay » à partir des téléphones portables, les PDV mobiles, etc.

“It is hard to find companies both robust enough to support you through years of evolution and growth, and nimble enough to move as fast as the demands of the travel retail market we serve,” said Jordi Martin-Consuegra, EVP, chief administrative officer and deputy CEO at Hudson. “Flooid strikes the right balance, because they have good technology, but above all the foresight and flexibility to adapt to us as a customer and find those mutual compromises that any good partnership needs to succeed.”

Hudson chose the Flooid platform not only to have a strong point-of-sale solution but also to have a single technology platform that enables the company to sell through multiple digital and physical channels and agilely create and implement new business models that drive sales and meet changing retail trends and customer shopping habits. This includes everything from how customers transact with Hudson, to what products they carry, to store design, to the way Hudson collaborates with its partners on technology.

Flooid integrates easily with everything from SAP software to customer cellphones to online marketplaces, and the platform has the flexibility to support traditional cash registers, self-checkout stations, scan-and-pay from cellphones, a mobile POS, and more.

Selon Martin-Consuegra : « Il est clair que le logiciel offre toutes les caractéristiques et fonctionnalités dont un détaillant aussi diversifié et complexe qu'Hudson a besoin pour fonctionner. C'est remarquable, car nous gérons pratiquement tous les formats de vente qu'un voyageur peut imaginer, depuis les commodités de voyage jusqu'à la vente au détail spécialisée, ce qui inclut les librairies et les boutiques high-tech propriétaires, ainsi que les boutiques hors taxes et les concessions de restauration. Nous faisons cela dans l'environnement commercial et réglementaire le plus diversifié et le plus exigeant que l'on puisse trouver dans la vente au détail en Amérique du Nord. »

L'intérêt de disposer d'une plateforme solide et agile est devenu particulièrement évident au milieu de la pandémie, lorsque Hudson a constaté que les distributeurs automatiques des aéroports et d'autres lieux devaient proposer en toute sécurité des équipements de protection individuelle (EPI), tels que des désinfectants pour les mains et des masques. La plateforme Flooid a rapidement été adaptée aux distributeurs automatiques afin de permettre les paiements mobiles automatiques et sans contact.

Martin-Consuegra said, “Clearly, the software delivers all the features and functionality we need for a retailer as diverse and complex as Hudson to function. That’s remarkable, because we basically run almost every retail format you can think of as a traveler, from travel convenience to specialty retail, which includes proprietary book and tech stores, to duty-free shops and food and beverage concessions, and we do it in the most diverse and demanding business and regulatory environment you can find in North American retail.”

The value of having a robust and agile platform became especially apparent in the midst of the pandemic, when Hudson recognized the need for vending machines in airports and other locations to safely dispense personal protection equipment (PPE) such as hand sanitizer and face masks. The Flooid platform was quickly adapted for the vending machines, enabling self-checkout and contactless mobile payments.

« Le rôle d'Intel dans la vente au détail ne consiste pas seulement à fournir un processeur et des technologies qui le rendront efficace. Nous apportons à nos partenaires une compréhension et une orientation du marché, ainsi qu'une vision et une réflexion sur l'avenir. Nous pensons que les fournisseurs de solutions comme Flooid peuvent ainsi aider les clients comme Hudson à obtenir des résultats satisfaisants. » —Joe Jensen, VP, Intel IoT Group et GM pour la vente de détail, la banque, l'hôtellerie et l'éducation

“Intel’s role in retail is not just as a provider of silicon product and technologies that will enable the silicon to be effective. We bring market understanding and guidance, as well as vision and future thinking to our partners. We believe that helps solution providers like Flooid to enable customers like Hudson to achieve the results they have.” —Joe Jensen, VP, Intel IoT Group and GM for Retail, Banking, Hospitality, and Education

« En pleine pandémie, nous avons pu mettre en œuvre, en trois semaines, des distributeurs automatiques dans 27 aéroports d'Amérique du Nord. Disposer d'une technologie unifiée nous permet d'utiliser les mêmes processus en termes de prix, d'assortiment, de promotions, de taxes, etc. Nous déployons une seule fois et pouvons ensuite y accéder par le biais de plusieurs canaux », a déclaré Martin-Consuegra.1

Assistance Intel, de la périphérie au cloud

Flooid travaille en partenariat avec Intel pour développer une connaissance approfondie du marché de la vente au détail et des stratégies récentes. Ces informations permettent ensuite à Flooid de guider des clients comme Hudson dans leur transformation numérique.

« Le rôle d'Intel dans la vente au détail ne consiste pas seulement à fournir des processeurs et des technologies qui leur permettront d'être efficaces », a déclaré Joe Jensen, VP Intel IoT Group et GM pour la vente de détail, la banque, l'hôtellerie et l'éducation. « Nous apportons à nos partenaires une compréhension et une orientation du marché, ainsi qu'une vision et une réflexion sur l'avenir. Nous pensons que les fournisseurs de solutions comme Flooid peuvent ainsi aider les clients comme Hudson à obtenir des résultats satisfaisants »

La plateforme Flooid est un système ouvert technologiquement neutre qui bénéficie de programmes comme l'Open Retail Initiative, un effort collaboratif mené par Intel et de grandes entreprises technologiques pour accélérer le déploiement évolutif de solutions riches en données optimisées pour la vente au détail physique, de la périphérie au cloud.

Les clients de la vente au détail de Flooid peuvent choisir des déploiements sur site, en périphérie ou dans le cloud, en fonction de leurs besoins. Traditionnellement, les détaillants s'appuient sur de grands serveurs en magasin pour prendre en charge leurs opérations, mais nombre d'entre eux se tournent désormais vers des appareils de périphérie plus petits comme les mini PC Intel® NUC. En exploitant conjointement les technologies de périphérie et de cloud, les détaillants peuvent adapter les charges de travail à leurs besoins. Les appareils en périphérie permettent de réagir de manière agile aux nouvelles demandes et le cloud permet de prendre en charge les capacités omnicanales et de connaître les tendances mondiales.

Quel que soit le matériel choisi pour les déploiements de la périphérie au cloud, le portefeuille de technologies Intel offre aux détaillants les performances rapides et fiables dont ils ont besoin pour prendre en charge les opérations riches en données d'aujourd'hui et évoluer en fonction des besoins futurs.

“We were able to implement vending machines across 27 airports in North America in the middle of the pandemic within three weeks. The fact that we have a unified technology allows us to use the same processes in terms of pricing, assortment, promotions, taxes, etcetera. We only have to deploy once and then we can execute through multiple channels,” said Martin-Consuegra.1

Intel Support, from Edge to Cloud

As an Intel partner, Flooid works with Intel to develop deep insights into the retail market and the latest strategies. Those insights in turn help Flooid guide clients like Hudson through their digital transformations.

“Intel’s role in retail is not just as a provider of silicon product and technologies that will enable the silicon to be effective,” said Joe Jensen, VP of Intel’s Internet of Things Group and general manager for Retail, Banking, Hospitality and Education. “We bring market understanding and guidance, as well as vision and future thinking, to our partners. We believe that helps solution providers like Flooid to enable customers like Hudson to achieve the results they have.”1

The Flooid platform is an open, technology-agnostic system that benefits from programs like the Open Retail Initiative, a collaborative effort led by Intel and top technology companies to accelerate the scalable deployment of data-rich solutions optimized for physical retail, from the edge to the cloud.

Flooid’s retail clients can choose on-premises, edge, or cloud deployments, depending on their needs. Traditionally, retailers have relied on large in-store servers to support operations, but many are now moving to smaller edge devices like Intel® NUC Mini PCs. By leveraging edge and cloud technologies together, retailers can scale workloads as needed. Edge devices provide nimbleness to react to new demands and the cloud provides support for omnichannel capabilities and global trend insights.

Whichever hardware they choose for deployments from edge to cloud, the portfolio of Intel technologies gives retailers the fast, reliable performance they need to support data-rich operations today and to scale as needed in the future.

Donner aux détaillants davantage de flexibilité et de contrôle

Le déploiement rapide et très réussi de Hudson en pleine pandémie de COVID-19 démontre la flexibilité de la plateforme Flooid. Celle-ci peut aider les détaillants à vendre par le biais de plusieurs canaux numériques et physiques et à mettre en œuvre de nouveaux modèles commerciaux à mesure que les demandes des consommateurs et du marché évoluent. Que les entreprises choisissent d'héberger la plateforme Flooid dans des centres de données, à la périphérie ou dans le cloud, elles peuvent obtenir les performances et la fiabilité élevées dont elles ont besoin pour évoluer grâce aux solutions d'architecture Intel®.

Giving Retailers More Flexibility and Control

The rapid and highly successful Hudson deployment in the midst of the COVID-19 pandemic demonstrates the flexibility of the Flooid platform, which can help retailers sell through multiple digital and physical channels today and implement new business models as consumer and market demands evolve. Whether businesses choose to host the Flooid platform in data centers, at the edge, or in the cloud, with Intel-based solutions, they can achieve the high performance and reliability they need to grow.

Les outils Flooid permettent aux détaillants de se développer

Hudson et les autres détaillants peuvent choisir parmi les nombreux outils dont dispose la plateforme Flooid, aussi bien pour le déploiement initial qu'au fil du temps, à mesure que leurs besoins commerciaux évoluent. Ces outils comprennent :

Flooid App Suite (la suite logicielle)
Flooid App Suite traite quotidiennement plus de 130 millions de transactions. Elle comprend des outils prêts à l'emploi pour les POS et les POS mobiles, les caisses automatiques, l'inventaire, les rapports, etc. Hudson a mis en œuvre un grand nombre de ces applications dans le cadre de son déploiement.

Flooid Core
Les détaillants peuvent utiliser Flooid Core pour créer leurs propres applications ou intégrer Flooid à d'autres systèmes, facilitant ainsi la vente sur tous les canaux, dans des secteurs verticaux et à travers les frontières.

Flooid Digital
Les détaillants peuvent utiliser Flooid Digital pour fusionner les expériences en ligne, mobiles, sur les réseaux sociaux et en magasin afin de créer des parcours clients de meilleure qualité et plus personnels. Hudson a utilisé Flooid Digital pour prendre en charge le déploiement de leurs distributeurs automatiques.

Flooid Cloud
Grâce à Flooid Cloud, les détaillants peuvent choisir parmi une variété de fournisseurs de services cloud sur un modèle de paiement à l'usage.

Flooid ERP
En connectant Flooid aux systèmes ERP, les détaillants ont un meilleur aperçu des ventes, du stock et de la trésorerie. Flooid ERP permet également de changer facilement les prix, les promotions et les produits dans tous les magasins. Hudson a connecté plusieurs systèmes back-end à Flooid ERP. Les données brutes sont transmises à Flooid Manager, un élément de la Flooid App Suite, pour les transformer en informations destinées aux POS et aux autres services.

Flooid Managed Services
Flooid propose des services gérés pour les bases de données, les terminaux, les middleware, etc. Hudson s'appuie sur Flooid pour gérer l'environnement de serveurs dans son centre de données.

Flooid Tools Give Retailers Room to Grow

The Flooid platform features multiple tools that Hudson and other retailers can choose from, both for the initial deployment and over time as their business needs change. These tools include:

Flooid App Suite
More than 130 million transactions are processed daily by the Flooid App Suite, which includes out-of-the-box tools for POS and mobile POS, self-checkout, inventory, reporting, and more. Hudson implemented many of these applications as part of their deployment.

Flooid Core
Retailers can build their own applications or integrate Flooid with other systems using Flooid Core, making it easy to sell across channels, verticals, and borders.

Flooid Digital
Retailers can use Flooid Digital to merge online, mobile, social, and in-store experiences and create better, more personal customer journeys. Hudson used Flooid Digital to support their vending machine deployment.

Flooid Cloud
With Flooid Cloud, retailers can choose from a variety of cloud providers on a pay-for-what-you-use model.

Flooid ERP
By connecting Flooid to ERP systems, retailers gain more insight into sales, stock, and cash. Flooid ERP also makes it easy to change prices, promotions, and products across stores. Hudson connected multiple back-end systems to Flooid ERP. Raw data is pushed into the Flooid Manager, part of the Flooid App Suite, to transform that data into insights for the POS and other services.

Flooid Managed Services
Flooid offers managed services for databases, endpoints, application middleware, and more. Hudson relies on Flooid to manage the server environment in their data center.